Beproefde doeltreffendheid van shockwave therapie

Geachte patient, heeft u een van deze klachten:

schouderpijn - chronische elleboogpijn (tennis, golfers elleboog) - knieschijf pijnklachten - achilles klachten - hielspoor - chronische nek-schouder-rugpijn en andere peesklachten.

Behoort u tot de talloze patiënten die aan chronische pijn lijden en die al het mogelijke hebben geprobeerd om ervan verlost te raken?
Meerdere wetenschappelijke studies tonen aan dat shockwave therapie, een volkomen veilige behandelmethode, bij diverse aandoeningen vaak opzienbarend goede resultaten geeft. Chronische pijn wordt vaak veroorzaakt door ontstekingen of verkalkingen van pezen of van de slijmbeurs. Ook verkrampte spieren of spierknopen (trigger points) kunnen veel pijn veroorzaken.

Extracorporale shockwave therapie (ESWT) en Focale shockwave (FSWT) wordt beschouwd als een van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandeling. In tegenstelling tot conventionele behandelingsmethodes kan bij ESWT de oorzaak van de pijn worden bestreden, zonder medicatie of chirurgie. Succesvolle resultaten (-80%) worden frequent bereikt na enkele (3-4) behandelsessies.

FysioFit Westmaas biedt u als enige praktijk in de Hoeksche Waard focale en radiale shockwave aan.

Gegarandeerd succesvol!!

Werking van shockwave therapie

Shockwave therapie is een moderne en erg doeltreffende behandelmethode. De term 'shockwave' verwijst naar hoogenergetische geluidsimpulsen die zich als golven dwars door een medium heen verplaatsen (water, lucht of een vaste stof). Shockwaves versnellen het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, ze stimuleren het metabolisme en verbeteren de bloedcirculatie.